تفاوت صندلی گیمینگ و صندلی اداری

  • زمان مطالعه: ۶ دقیقه
  • نویسنده : سبکمون
  • یکشنبه 27 شهریور 1401
  • 1096 بازدید
  • لینک محصول



آیا گیمرها همیشه باید به جای صندلی اداری از صندلی گیمینگ استفاده کنند؟ آیا یک صندلی اداری از نظر راحتی حرف بیشتری برای گفتن دارد؟ در ادامه به تفاوت‌‌های این دو نوع صندلی می‌پردازیم.


صندلی گیمینگ چیست؟

صندلی‌های گیمینگ معمولا از رنگ‌های پر زرق‌و‌برق و طراحی‌های جسورانه بهره می‌برند. این نوع صندلی‌ها دارای پشتی بلند هستند و بخش فوقانی آن‌ها به خوبی از گردن و شانه‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین بسیاری از آن‌ها از بالشتک‌های قابل تنظیم و تعویض برای کمر و گردن استفاده می‌کنند.


صندلی گیمینگ


پشتی این نوع صندلی‌ها قابل تنظیم است و گاهی اوقات می‌توانید آن را در حالت ۱۸۰ درجه قرار دهید که بتوانید به راحتی بر روی صندلی بخوابید. در زمینه‌ی صندلی گیمینگ تنوع زیادی دیده می‌شود و مثلا برخی از آن‌ها از نوار‌های RGB، اسپیکر و حتی موتورهای ویبره برای ارائه‌ی تجربه‌ی گیمینگ جذاب‌تر بهره می‌برند.


قیمت

برخی افراد فکر می‌کنند که صندلی‌های گیمینگ بسیار گران‌تر از صندلی‌های اداری هستند اما واقعیت این است که برای خرید نمونه‌های مناسب هر دو مدل صندلی معمولا باید بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار بپردازید. گاهی اوقات صندلی‌های گیمینگ که هم‌قیمت صندلی‌های اداری هستند، ارزش خرید بیشتری را ارائه می‌دهند.


صندلی گیمینگ


گفتنی است صندلی‌های اداری در کل ظاهر رسمی‌تری دارند ولی صندلی‌های گیمینگ طراحی بازیگوشانه‌تری دارند و به همین خاطر محبوب گیمرها هستند. طبیعتا در محیط اداری کمتر کسی از صندلی‌های گیمینگ استفاده می‌کند و به همین خاطر در این شرایط چاره‌ای جز استفاده از صندلی اداری ندارید.


راحتی طولانی مدت

زمانی که می‌خواهید صندلی جدیدی بخرید، همواره باید مدلی مبتنی بر طراحی ارگونومیک را خریداری کنید. به لطف این نوع طراحی، هنگام نشستن طولانی مدت بر روی صندلی با کمردرد و در کل بدن‌درد روبرو نمی‌شوید. هم صندلی‌های گیمینگ و هم صندلی‌های اداری می‌توانند ارگونومیک باشند اما برای یک گیمر راحتی صندلی اهمیت بسیار زیادی دارد ولی از طرف دیگر صندلی‌های موجود در کتابخانه لزوما چندان راحت نیستند.


صندلی گیمینگ


پشتی صندلی‌های گیمینگ طوری طراحی‌ شده‌اند که گردن خود را به راحتی روی بالشتک قرار گرفته در بخش فوقانی قرار دهید و همچنین باید به انحنای سمت راست و چپ آن هم اشاره کنیم که برای شانه‌ها مثمر ثمر واقع می‌شود. البته برخی از صندلی‌های اداری در این زمینه مشابه صندلی‌های گیمینگ هستند تا از نظر گردن با مشکلی روبرو نشوید.


ظاهر



برای برخی افراد ظاهر و جذابیت صندلی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر برای محیط کاری رسمی خود می‌خواهید یک صندلی بخرید، احتمالا باید از بین مدل‌های مدرن و رسمی دست به انتخاب بزنید. در زمینه‌ی صندلی‌های اداری هم تنوع زیادی دیده می‌شود که در کل طراحی محافظه‌کارانه‌تری نسبت به صندلی‌های گیمینگ دارند. رنگ‌های این نوع صندلی‌ها معمولا محدود به رنگ‌هایی مانند مشکی، قهوه‌ای و خاکستری است.


اما صندلی گیمینگ معمولا به شکل صندلی اتومبیل‌های مسابقه‌ای است. از نظر رنگ‌ها و طرح‌ها هم بسیار پر زرق‌و‌برق هستند و در این زمینه حق انتخاب زیادی دارد. طبیعتا هیچ گیمر یا استریمری دوست ندارد از صندلی اداری که طرح خسته‌کننده‌ای دارد استفاده کند.


رفرنس: How To Geek