۵ ایده‌ی خلاقانه برای تزیین میز کار با وسایل ساده

  • زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
  • نویسنده : سبکمون
  • یکشنبه 6 شهریور 1401
  • 980 بازدید



چه در خانه به صورت دور کار فعال هستید، چه فریلنسر هستید و اتاق کارتان در خانه است و چه کارمندی هستید که هر روز باید در دفتر حضور داشته باشید بالاخره مدت زیادی از روز را پشت میز کارتان می‌گذرانید و فقط گاهی برای استراحت یا ریختن چای و قهوه از آن فاصله می‌گیرید. حالا به این فکر کنید که به دکوراسیون اتاق خوابتان که در آن کمتر از یک ساعت بیدار هستید بسیار زیاد اهمیت می‌دهید، پس چرا نباید به تزیین میز کار خود برسید و آن را چشم‌نواز کنید؟

اگر موفق شدیم ذهنتان را به این موضوع مهم معطوف کنیم خوشحالیم. در این مطلب از سبکمون قرار است خیلی ساده و کوتاه به شما ایده‌هایی برای تزیین میز کار بدهیم تا چشم‌هایتان در طول روز از محیط روبه‌رویش لذت ببرد. بهتر است وقت را از دست ندهیم و خیلی سریع به سراغ ایده‌ها برویم.


۱. کمی فضای سبز اضافه کنید

کمی فضای سبز اضافه کنید

گیاهان به راحتی می‌توانند به فضا روح و انرژی ببخشند. حتی یک گلدان کوچک هم می‌تواند حال و هوای میز کار را تغییر دهد. چند گلدان زیبا و کوچک مطابق سلیقه‌تان بخرید و در آن‌ها گل‌های مورد علاقه‌تان را بکارید. با قرار دادن گلدان‌ها روی میز نه تنها فضای کاری‌تان زیباتر می‌شود، بلکه اکسیژن تازه هم در دسترس‌تان است و هوای دفتر کار هم تصفیه می‌شود.

اگر فکر می‌کنید ممکن است آبیاری گل‌ها را فراموش کنید سراغ گیاهانی مثل کاکتوس بروید که خیلی به آب نیاز ندارند. همچنین قلمه زدن گیاهانی که در آب زندگی می‌کنند، مثل پتوس، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. فقط کافی است هفته‌ای یک بار شیشه‌ی آب آن‌ها را پر از آب کنید.


۲. رشته‌ی خاطرات بسازید

رشته‌ی خاطرات بسازید

یک رشته سیم یا نخ کنفی را به دیوار روبه‌روی میز کار وصل کنید و عکس‌های یادگاری با دوستان و خانواده را با گیره‌های کوچک به آن وصل کنید. حتی می‌توانید عکس‌هایی با همکاران خود بگیرید و به این رشته اضافه کنید. با این کار فضا را برای آن‌ها هم دوست داشتنی کرده و روابط دوستانه با همکاران را هم عمیق‌تر می‌کنید.

روی این رشته‌ی خاطرات می‌توانید علاوه بر عکس یادگاری‌های دیگری مثل بلیط سینما، یک گل خشک شده یا کارت پستالی که دوست‌تان به شما هدیه داده است را هم آویزان کنید. با این کار میز شما دنج می‌شود و از حضور پشت آن احساس خوبی خواهید داشت. 


۳. یک ماگ بامزه انتخاب کنید

یک ماگ بامزه انتخاب کنید

نوشیدن چای و قهوه پشت میز به افزایش انرژی و بهره‌وری کاری شما کمک می‌کند. نظرتان چیست که به جای یک لیوان عادی و اداری یک ماگ خنده‌دار و بامزه دست بگیرید؟ این ماگ می‌تواند روحیه‌ی شما را تغییر داده و همکاران‌تان را هم شاد کند.

ماگ‌های خنده‌دار و بامزه در بازار فراوان هستند اما شما می‌توانید پا را از این مرز بیرون بگذارید و به یکی از هزاران کارگاه سرامیک سازی یک ماگ شخصی با متن، ظاهر و رنگ مورد علاقه‌تان سفارش دهید. نوشیدن در این ماگ شخصی‌سازی شده واقعا لذت‌بخش است. حتی می‌توانید چند ماگ مختلف بخرید و هر روز  با توجه به حال و هوایی که دارید از یکی از آن‌ها استفاده کنید. 


۴. میز را با چسب واشی تزئین کنید

میز را با چسب واشی تزئین کنید

یک یا چند چسب واشی با طرح دلخواهتان پیدا کنید و لبه‌های میز را با آن بپوشانید. این کار مثل زدن کاغذ دیواری به دیوار خانه است و به بهتر شدن تزیین میز کار کمک می‌کند. اگر به چسب واشی دسترسی ندارید می‌توانید یک چسب کاغذی بخرید و با کمک ماژیک‌های رنگی روی آن طرح دلخواهتان را بکشید. سپس به لبه‌های میز و حتی پایه‌ها بچسبانید. از مزایای این کار این است که بعد از مدتی می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و متناسب با فصل، خلق‌وخو و احساسی که دارید از طرح و رنگ جدیدی استفاده کنید.


۵. از پایه‌ی نگهدارنده‌ی یادداشت استفاده کنید

از پایه‌ی نگهدارنده‌ی یادداشت استفاده کنید

یک پایه‌ی نگهدارنده‌ی یادداشت بامزه و متناسب با دکور میزتان بخرید و یادداشت‌های کاری، تسک‌ها و تمام کاغذ‌های کوچکی که هر روز روی میزتان گذاشته می‌شود را در آن نگهداری کنید. روی همه‌ی آن‌ها هم یک کاغذ رنگی قرار دهید که یک پیغام جالب، متن بامزه یا جمله‌ی انگیزشی نوشته شده باشد. حتی می‌توانید هر روز صبح یک شکلک نقاشی کنید و روی یادداشت‌ها بگذارید. این کار واقعا میز کار شما را دوست داشتنی می‌کند و خیلی راحت به همه‌ی یادداشت‌ها رسیدگی می‌کنید.

مرور کلی

با هم دیدیم که تزیین میز کار و شخصی سازی آن اصلا کار سختی نیست و نیازی به انجام کارهای عجیب و غریب هم ندارد. ایده‌های زیادی برای تغییر تزیین میز کار وجود دارد اما در این مطلب فقط  ۵ ایده که به راحتی برای هر کسی قابل اجراست را معرفی کردیم. قرار دادن کتاب، استفاده از خودکارهای فانتزی و گذاشتن چند اکشن فیگور کوچک روی میز هم می‌تواند فضا را دلچسب‌تر کند. شما چه ایده‌ای برای تزیین میز دارید؟ برای ما در قسمت کامنت‌ها بنویسید.


رفرنس: floweraura